shlarsln // nerdygal's: Mikayla & Masalah

BOSSY

Holla ! Welcome to Suhailaroslan Official Blog. My name is Suhaila Roslan but you guys can call me Su. I'm 21 years old. I am a Malacca baby born but got raise up in Kulai, Johor Bahru. Get connected with me in my available social media accounts that I've linked down below. Thank you. No spam please :)

- blogger since 2010 -


Click on the navigations below :



                        

Mikayla & Masalah



Bismillahirrahmanirrahim -

Curi sikit waktu malam ini untuk lepaskan rindu menulis. So basically, about my previous entry, I forgot to mention about my sister's wedding. Eventually, everything turns out well even I could not attend my own sister's wedding, and even me myself are dissappointed with the decision that I've made. Well, I know I got strong reason to not attend, but still, this is my first sister's wedding, which I should've attend to. But I couldn't and Im truly sorry for that, sis. So, I hope it's still not too late for me to congratulate to the both of you, husband and wife. I hope that you can be a superb brilliant good and obedient wife and also a loving mother should possessed. Just be happy okay. That's all I've ever wanted.


So Im still menganggur up to this day, but I'll be working starting from this upcoming 1/12 and I hope everything will turns out well. Im just a bit worriend about the department where there are putting me in. It is my first time, so I really hope everything will be okay. A bit nervous actually. But I did tell myself, that I would try any job even I have to. This is the only way I can experience a lot of things and stuff. I wanna challenge myself to try something new and different. So, In Shaa Allah, do pray for me okay ?

So recently, not recently actually, just now I've finished reading Melur Jelita latest writing, entitled Mikayla. Indeed it got amazing storyline and I just love every single thing of Melur Jelita's creation. She really put a lot of effort in her work. Im just stunned with her. Amazed. Actually, there's no word that can describe how amazed I am with her works. It really satisfied me in any way that it can. It just brought me to life. Her imagination, even it is out of the border, or sometimes people know it is way too much of her masterpiece, but still, it only makes people want to keep reading and reading. She also provided a lot of advices. You know, selalu novel cinta orang kata, tak ada maknanya lelaki sepurrfect itu dan perempuan secekal itu. Yeah, karya Melur Jelita sangat melampau sifat kesempurnaan watak lelaki dan perempuan itu, membuatkan saya sedar and mengaku "Yeah, memang taklah nak ada lelaki sepurrfect ni, and perempuan yang terlalu purrfect lah senang kata dekat dunia ini" So, dekat sini takde lah saya keep on daydreaming yang satu hari nanti nasib saya akan sama macam dalam novel ini. That's why I like to read her novels.

Plus, advices yang dia letak dalam novel. You know, she really think out of the box. Her creativity and way of thinking is something that I really got to praised. Macam mana nak letak ayat tuh, biar pembaca dia gelak segelak-gelaknya, biar pembaca dia sedih-sesedihnya, biar pembaca dia marah semarah-marahnya. You know, sampaikan aku yang baca pun boleh buat feeling aku confused dalam satu masa. Rasa nak marah, nak gembira, nak gelak dalam satu masa. It just give a big hit at the same time.

So back to Mikayla, apa yang big hitnya ? Okay kalau korunk tak pernah miss novel dia dari yang pertama, I Love You Stupid sampailah ke The One - Unsung Hero yang kedua, semua watak tuh dibangkitkan dalam novel Mikayla. So yeah, how excited baca. Ada abang podehh, Firman Ebrahim, Hilman Yong, and even Irvan. Tun Maryam Keumalahayani ? Ahh dia pun ada. Bini Hilman siap tukar nama jadi Puteri Intan Zulaikha Yong, dapat dua anak perempuan, Crystal Aira Yong and Hazel Ain Yong. Geram sebab Mikayla terlalu turutkan kehendak Wan Embun, even I know lah dia nak balas jasa Wan Embun membesarkan dia. But somehow her way is just not fit. Wan Embun pula mengambil kesempatan di atas seorang anak yatim. Melampau. Anak hampir gila kerana perangai Wan Embun, sampaikan sanggup dibiarkan Mikayla dibelasah oleh Jazlan. Hardie pun tak sepatutnya mempermainkan hati dan perasaan Mikayla. Jahat tau. Bagi harapan punya menggunung tinggi. Dia tak tau apa yang Wan Embun dah pasakkan dekat otak Si Mikayla tuh.

Macam interestingkan ? Sangat. Beli lah novel Melur Jelita. RM 27.00 jerk. Tapi annoying jugaklah kekadang tuh ada satu bab cuma tiga titik then sambung bab lain. Hahahahaha, laka-laka kan Melur Jelita punya karya kali ni. Sangat. Awal-awal penceritaan, sampai semput aku menahan gelak. Hardie punya pasal. Herm. Baca, baca jugak. Suka, suka jugak. Tapi ambil lah mesej yang Melur Jelita nak sampaikan dalam setiap karya penulisan dia. Banyak sangat. Terlalu, sampai kadang kalau rajin aku catat. Hahahahaha. Kadang ada fakta/auta yang dia letak aku gigih search. She's really good. Belum pernah aku nak cari fakta yang datang dari novel. Takpalah. Apa ada hal bak kata Hardie. Selagi ada masa, buatlah kajian, bukan rugi apa pun.

Lagi satu yang membebankan aku sekarang masalah sambung belajar. Antara nak ambil penerapan dengan upu. Tapi aku dah cakap, dah buat keputusan yang aku akan tunggu result upu. Cehh permohonan pun belum buka. Herm, nak tunggu setahun ? Terpaksalah gamaknya. Nak buat macam mana. Kalau amek penerapan, bulan tiga tahun depan dah masuk. Tapi sungguh aku tak minat langsung kos yang dia tawarkan under fakulti sains gunaan. Aku ada juga buat search untuk kos yang aku nak minta under upu and penerapan. Herm, takpe Suhaila, tak lama pun setahun tuh. Takde lah setahun genap, bulan 7@9 intakenya. Sabarlah. Tapi tulah, aku sebenarnya lebih risau kepada benda yang negatif ! Takut tak dapat, sanggup ke aku nak tunggu lagi ? Sebelum ni pun diberitahu member lain yang amek STPM dapat sambung sana sini tuh pun hati aku dah berkocak jealous. Aku tak kisah berapa lama kos yang aku amek, bila aku masuk, asalkan dapat. Ya Allah tolonglah hambu-Mu ini. Aku takut bila aku tak dapat, aku down yang amat, aku menyesal. Aku mula lah patah sepatah-patahnya. Herm, benda bila dah kena batang hidung sendiri baru tahu rasa patah tak patahnya. Cakap senanglah. Yang menanggung diri sendiri.

Tolong doakan saya dapat sambung belajar dalam kos yang saya nak sangat ambil under upu nanti okay. Doakan saya berjaya dunia akhirat.

Until here only, nanti ada masa sambung :)))